De tre B:na

Jajjamensan. Idag är det de tre B:na som gäller, nämligen Batman, Bio och Barnvakt!! Min ömma moder ska titta barnvakt åt Grytan så att jag o Johan kan dra till till stan, äta middag och kolla nya Batmanfilmen på bio:-)
   Satt uppe alldeles för länge igår igen (trots att Gry somnade tidigt) och kollade film, så idag är jag jättetrött -igen! 
     Batmanfilmen är dessutom nästan tre timmar lång(!!) så förutom säkert 30 kisspauser kommer jag förmodligen somna halvvägs in i filmen...:-P MEN jag ska göra ett tappert försök iaf!
   Det var säkert hundra år sedan vi kom iväg på tu man hand och det känns lite trist, borde fösöka få egentid oftare, speciellt nu innan bebben dimper ner!
 
 
   Idag skickade jag en beställning på lite smått och gott inför höst och vinter, men NEJ, inte åt bebben för där har vi allt vi behöver, kvar efter Grytan, utan åt MOI!:-) En jacka, svart, glansig,med huva och puffärmar(!) i förhoppningsvis rätt storlek (på rea, nedsatt från ca 500 till ca halva priset, en stickad mössa i leopardmönster, roliga vantar och så lite annat småkraffs. Med min tur kommer inget av det passa, men jag gör ett försök iaf. Hatar att gå i affärer, blir alltid svimmig och uttråkad, och som preggo är det i stort sett omöjligt. Jag lider dessutom av en JÄVLIGT enerverande gravid-åkomma, nämligen lock för öronen. Det låter kanske alldeles harmlöst, men NEJ, det är ett smärre helvete. Har haft så när jag väntade båda de andra barnen också, och ingen läkare lr barnmorska kan säga vad det beror på, men gissar på nån slags svullnad som uppstår i alla slemhinnor, även i öronen då... 
     Det kan räcka med att jag är ute och går och blir liiiiite ansträngd så slår locket till, och INGET hjälper, absolut ingenting. Och det är inget litet lock heller, utan jag blir helt döv, hör bara min egen rosslga andhämtning inne i skallen på mig själv, och dessutom så lixom klickar det i öronen hela tiden. Ju mer jag försöker få det att gå över (typ hålla för näsan och blåsa för att tryckutjämna) så blir det värre! Det enda som hjälper är att sitta lr helst ligga ned en stund och vila, men då kommer det nästan alltid tillbaka så fort jag reser mig igen..ja. Ni förstår ju att jag lider! *ynklig*
 
   Nu ska jag koka en kopp kaffe (hej magkatarr välkommen tillbaka), och bjuda Gry på en banan! På återseende:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0