Utan sömn i fjorton dar försmäktar vi på denna ö...

Eller nåt.
Låg vaken flera timmar inatt. Hade så svårt att somna om efter att varit uppe och maratonkissat, kunde inte hitta någon bekväm sovställning och sen började magen kurra, men orkade inte gå upp och äta. Grytan låg och trasslade, petade mig i ögonen/näsan, sparkade osv. När jag till sist somnade om var det för ett kort tag; före sex på morgonen (när J gick upp) vaknade Gry och ja...mina försök (smått desperata kan tilläggas) att få henne somna om var lönlösa, så det var bara att gå upp.

Igår kväll kokade jag marmelad på björnbär från (be-)svärföräldrarnas tomt. Höftade lite, och hade i två regäla skedar vaniljsocker (äkta). Det blev sjukt gott! Den enda nackdelen var att jag var osäker på koktiden och lät den puttra lite för länge möjligtvis, så den blev lite för fast i konsistensen, men jag har fortfarande massa björnbär kvar så planerar göra en ny sats ikväll. Hursom har jag ätit två stora mackor med marmeladen på nu till frukost och den smakar ljuvligt!:-)

Trots trötthet planerar jag åka med Gry till stan idag för att försöka nosa reda på en lampa till badrummet.
Igår fick jag mitt fina brickbord från Färg & Form sålt för en bra summa pengar, så det är lika bra att ta tjuren vid hornen, smida medan järnet är varmt osv osv, innan jag råkar lägga pengarna på något annat och eh, mindre nödvändigt:-P

Men först ska jag vakna till lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0