Blåst och bråk!!

Sov kasst inatt igen,sjukt va konstiga drömmar man får som gravid! Tuva som har elevens val denna vecka skulle iväg på utflykt,så jag kunde knappt sova av rädsla för att glömma hennes matsäck. Vissa saker är så viktiga för mig,det där att vardagen går runt...annars känner jag mig som världens sämsta morsa. Disken ska diskas,det ska dammsugas,det ska alltid finnas rena kläder i hennes byrå,hennes hår ska vara rent åtminstone en gång i veckan...Hon ska få i sig regält med frukost,aldrig glömma gympapåsen,hennes skor ska vara hela och är det kyligt väder ska det finnas vantar i ryggsäcken. Och hon ska aldrig komma till en utflykt utan matsäck. Så jag sov kasst, superkasst. Till råga på allt har jag läkartid idag,en ny läkare,för att diskutera sjukskrivning osv...jag är jättenervös! Hann inte ta en dusch igår,istället ägnades dagen åt städning,matlagning och så bakade jag matbröd. Och skulle inte hunnit duscha idag innan läkartiden heller om jag inte väckt karl och bett honom ta Tuvan til skolan. Och han blev ARG. Vansinnigt arg. Morrade elaka kommentarer till mig och hormonstinn som jag är började jag gråta. Han såg inte ens åt mig.... Jag gick in på toa,snöt mig,pussade min lillskrutta hejdå och dom drog till bussen. Kvar hemma sitter jag och känner mig ledsen. Måste folk bete sig som galningar bara för att dom blir väckta? Visst,man behöver inte ha det mest strålande morgonhumöret,men jag tycker man kan vara rädda om varandra ändå. Nu är han på väg hem igen,och jag ska in i duschen. Förhoppningsvis kommer jag ut som en ny och gladare människa!
   Idag lottar Apan,http://guldgris.wordpress.com/ ut biljetter till "Underbara barn"-mässan,och åh vad jag vill gå! Med bebis i magen känns det extra roligt och aktuellt:) Har aldrig varit på en mässa förutom en konstig en om båtar med min pappa när jag va liten,och det va ju inte särskilt intressant.....;)

Kommentarer
Postat av: Apan satt i granen

Men hu Kristin!



Det där lät inte som en trevlig morgon. Jag drömde också märkliga drömmar när jag var gravid. Skumt hur hjärnan fungerar.



Kram!

2010-10-07 @ 21:00:05
URL: http://guldgris.wordpress.com
Postat av: Apan satt i granen

Jo, jag ser att du precis startat din blogg. Jag kan varmt rekomendera dig wordpress. Världens bästa bloggportal om du frågar mig. Jag har bloggat både på blogg.se, blogspot och wordpress.



Där kan du enkelt byta design på bloggen och lägga in roliga bilder i menyan och allt. Kram!

2010-10-07 @ 21:01:59
URL: http://guldgris.wordpress.com
Postat av: Apan satt i granen

Hej igen, jag ska verkligen inte försöka få dig att byta till wordpress eller nåt. Faktum är att jag själv funderar på att byta tillbaka till blogg.se.

2010-10-09 @ 20:24:05
URL: http://guldgris.wordpress.com
Postat av: Kristin

Kära Apa! Jo man får verkligen helt vansinniga drömmar som gravid, just nu längtar jag efter en helt dröm-fri natt(om det nu är möjligt)!



haha! Nej då ska jag inte byta då:P Är så dålig på att hålla igång bloggandet,men ska verkligen försöka göra mitt bästa,tycker ju det är så kul samtidigt lixom:)

2010-10-10 @ 17:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0