Happy Halloween/Samhain!:D

31 Oktober. Halloween. Eller Samhain,beror på hur man vill se det. För mig är det bägge delar. För karln Halloween. Vilket för honom inte har ngn särskild betydelse. Men för mig som gammal häxa har högtiden ändå en särskild betydelse,häxornas nyår,en tradition mer ca 6000år på nacken. Vi firar med den årliga lammsteken med potatisgratäng,samt massa äpplen och granatäpplen.
   Besöka gravar blir det nästa helg,alla helgons dag,men ikväll avvarar jag ändå tid för reflektion,eftertanke. Och en chans att börja om,göra sig av med dåliga egenskaper,mindre önskvärda sidor hos den egna personen...
   Men jag firar inte traditionsenlig Samhain,utan på mitt sätt. God mat,tända ljus,värme och gemenskap. Och pumpa har vi,världens finaste i år:) Tuva och jag slet som djur igår,för då hade hon nämligen Halloween-fest för sina bästa kompisar:) Vi hade spökat ut heöa lägenheten med spindelväv,döskallar,ljus och orange och svarta ballonger. Sen bakade vi pizza och gjorde "blod-bål":) Mycket lyckat och jag kan lova att jag va heeeeelt slut när jag äntligen fick dimpa ner i sängen...
Och Tuvan var glad,jättenöjd:) Vi var tom duktiga och tog tillvara på pumpafröna och rostade med salt och lite olivolja i ugnen...Mums:P

Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Låter som ett grymt halloween-kalas! Finns det bilder från festen? :-D

2010-11-07 @ 15:09:15
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: Kristin

förlåååt för sent svar!ja,det finns absolut bilder,ska bara orka ladda upp dom,har haft så fullt upp men imorrn har jag nog massa tid tror jag:)

2010-11-07 @ 17:15:59
URL: http://kristinmandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0