Utmaning....

jag har blivit utmanad av min vän Hedvig (
och självklart ska jag anta utmaningen!

1. What is your favourite word?

oj..jag har flera ju,kan inte välja!Jag tycker ordet skymning är vackert,samt snöfall. Även ordet dala(som något som sakta faller då) klingar på något vis behagligt...

2. What is your least favourite word?

Hårda ord med vassa kanter tycker jag inte om,som prostestera, kratta och rationell.

3.What turns you on creatively, spiritually or emotionally?

Inspirerande,kreativa männiksor jag möter i livet,samt musik och filmer. Jag kan bli inspirerad av nästan vadsomhelst faktiskt,som ett rödd höstlöv lr en kylig vindpust.

4. What turns you off?

När det är för varmt(över+25grader på sommaren tex) tappar jag all ork som öht finns i min kropp,mår inte bra då och hjärnann slutar fungera som den ska. Pessimistiska människor och negativa kommentarer kan förstöra en hel dag.

5. What is your favourite curse word?

OJ! Jag svär så in i helvete ofta och bra dessutom att jag absolut inte kan välja!

6. What sound or noice do you love?

Regn som smattrar mot rutan samt musik jag tycker om,som tex Nick Cave och Cranes.

7. What sound or noice do you hate?

Folk som smaskar högljutt när dom äter!Can´t stand it!

8. What proffession other than your own would you like to attempt?

Oj..jag har ju inget yrke alls just i nuläget egentligen. Men skulle älska att arbeta som författare om det var möjligt att försörja mig på det.

9. What profession would you not like to do?

Väldigt många övriga..som sopgubbe,kassörska,kontorsarbetare och många fler...

10. If heaven exist, what would you like to hear God say, when you arrive at the Pearly Gates?
Hahhaha! Kanske nåt i stil med ett "det trodde du inte va??";)


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag håller med om att kratta är ett jävligt fult ord! ;)

2010-10-22 @ 17:29:29
URL: http://hedvighandarbetar.blogspot.com/
Postat av: Kristin

haha, ja men visst är det?:P

2010-10-23 @ 09:03:16
URL: http://kristinmandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0