Uppe med tuppen!

För att pröjsa räkningar såklart. Man e väl inte dum heller lixom,nä här betalas alla måsten innan minsta lilla spontaninköp är tillåtet.
Igår va vi dock in till stan för att köpra upp oss på nya gardiner till nya lyan. jag har lyckats kränga lite av mina tillhörigheter till förmån för nya friska fläktar..lr nåt.
Det bidde ett par ljust gröna från Indiska till köket,som annars är rätt vitt i övrigt,och som nog blir fint till bordet o stolarna i ek. Till vardagsrummet blev det vita,även de från Indiska, eftersom det envisas med att växa massa träd utanför och vi vill ha in maximalt med ljus där:) Vidare blev det en orientalisk lykta och lite småkraffs från Åhléns,bla nya örngott,skärbrädor o skit. Sånt man oftast inte tänker på att köpa.:)
Vi avslutade med pizza på Lilla Capri som har sketagoda pizzor(sketagod övrig mat åxå för den delen samt sketamysig lokal). Jag va galen och beställde för första gången i mitt liv pizza med banan och curry på (hula-hula). Skitgott,men jag hade önskat ännu mer banan...;)
Vi har absolut nmoll frukost hemma,bara knäckebröd och halvt ihoptorkat salami,så jag drar en kopp te (utan mjölk för den är åxå slut) och tar en snabbtvätt,sen bär det nog iväg till närmsta café för intag av frukost. vafan,man ska väl fira att man fått lön/mammpenning??;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0