Hektiskt as hell.

Oj, jisses vilken jävla dag det här varit! Utan att riktigt kunna säga varför har jag kännt mig helt otroligt stressad hela dagen... Kanske började det med at jag totalt tappade tiden i förmiddags, så att vi allihop missade vårt tåg in mot stan, där vi skulle lämna av Tuvan till min mamma.
Det blev en snabbdusch och akut påklädning av hela familjen, inklusive kvarglömda vantar.
Till slut va vi iaf på väg, och tåget va inte sååå sent som det först verkade. Vi tog oss till Gamla Stan, och mamma gick med Tuva för att gå "spökvandring för barn", medan jag,Johan och Gry trängde/knuffade oss fram genom den massiva massan turister mot gamla stans julmarknad. Väl framme kände vi att vi inte orkade vara där, -det va helt enkelt för mycket folk!
Istället tog vi oss till Sergel och Hurry Curry (där vi käkade lite), kikade runt inne på Indiska och sedan fastnade inne på Åhléns city.
Julstressen var total, och så fort vi kunde mötte vi upp Tuvan igen och tog oss hemåt. Jag blev dessutom utskälld av en jävla idiot gubbe för att jag "körde på hans fötter" med vagnen. I själva verket tvärstannade han precis framför vagnen då vi försökte komma på tåget.
Vid det laget var jag så slut av all trängsel och stress att jag va nära att klappa till honom, men satte mig istället lugnt med ungarna och läste en Metro. Andra kinden till va det ja...
Ikväll har vi bara tagit det lugnt, lagat kyckling, druckit lite glögg och glott på julkalendern. Gry sover redan (och förhoppningsvis resten av natten) och Tuva ska snart i säng. Då blire vuxenfilm för hela slanten (neeeej, ingen sån vuxenfilm;P)!
Trevlig helg på er!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0