Nej, nu skiter jag i det här!!!

Precis som jag trodde så funkar det inte alls med bloggutmaningen. Jag kan nämligen inte göra saker jag MÅSTE. (särskilt inte om jag egentligen inte måste). Jag känner mig oinspirerad och drar mig för att sätta mig med datorn, för att jag känner det där tvånget att blogga om ett särskilt ämne. Så nej, ledsen att göra er besvikna,men jag skiter i det här nu! Bloggar om sånt som berör mig just nu, i dena stund. Ingen färdig rubrik.
Gry ligger o sover nu, jag är lat och hungrig. Fullkomligt oinspirerad på alla plan idag egentligen....och ikväll har vi tvätttid, inte mycket skoj att se fram emot då alltså, utom möjligtvis ett par rena trosor....
Jag längtar efter at få sätta upp julstjärnor i fönstren redan nu, och på fredag gör jag slag i saken, om jag ens kan hålla mig så länge....;)
Igår köpte vi glögg tills på söndag då vi ska ha lite vänner över på adventsfika (jag planerar göra goda snittar o lite fler saffransbiscotti), en skitstark (21%!!!) glögg spetsad med rom(mums!), en vanlig starkvinsglögg o så årets Blossa, med kaffesmak(???!!). Blir spännande att se hur den smakar.
Hur vill ni ha eran glögg? Med mögelost o pepparkakor, annat tillbehöver? Varm eller kall? Hit me! (Jag e lite glöggnybörjare och ingen egentlig fantast så jag behöver tips och inspiration)
Läste att denna ska smaka bra med mörk choklad lr ädelost.....

Kommentarer
Postat av: Malin-Kalles mamma

Egentligen tycker ju jag att man absolut inte får sätta upp julgrejer innan första advent. Men jag kunde inte riktigt hålla mej i år. Så idag åkte julgardinerna och en stake upp :)

Och det där med glögg. Inte för stark, het och med russin och mandel.

Hoppas du har en bra kväll!

2011-11-23 @ 21:00:40
URL: http://malinochskrutten.blogspot.com/
Postat av: rebecca

lagom varm glöggmed lite russin i sen äta pepparkakor med brieost till :)

2011-12-01 @ 13:49:01
URL: http://homewifessecret.blogg.se/
Postat av: Kristinmandarin

Malin: precis sån är jag också -egentligen! Riktig julfascist....men jag tröttnar ofta på julpyntet så fort julen är över, så tänkte att det är lika bra att njuta i god tid innan!

rebecca:oh, ja! det där med dessertostar till pepparkakor är nåt nytt för mig, har inte testat förut...men såååå gott ju!:)

2011-12-02 @ 10:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0