Te och grötfrukost

i lugn och ro med min lilla Gryta. Lugnt och skönt. Och hon är på bättringsvägen! Visserligen har snoret/slemmet blivit ännu tjockare och hon har börjat hosta, men hon är piggare, inte lika brännhet, hon skrattar och busar som vanligt. Min lilla älskling! Det gö så ont i en att se sina små barn sjuka, det finns ju lixom inget jag kan göra, annat än försöka underlätta så mycket det går.
Och nu känner jag mig lite stolt. Stolt över mig själv som pallade sitta med min feberheta unge i famnen en hel natt, ta hand om henne. FINNAS DÄR för henne. Trots att jag ibland kan bli så trött, bara vilja vara själv lixom, så älskar, nej AVGUDA, jag mina barn. Och jag blir en riktig tigermamma när det gäller, en som orkar allting, vad det än är. Som birer ihop och gör allt, gör rätt, tar hand om, för mina ungar. Och det känns lixom skönt att veta, att jag har det där inom mig, när jag ibland är så svag. Att jag faktiskt är jävligt stark, även om jag kan känna mig svag.
Äntligen är det fredag! Idag har vi inga som helst måsten, bara vara hemma, ta hand om Gry, kanske småstäda lite inför helgen,gör fint.
Åh, just det! Jag har börjat med PRIORIN! det där hårvårdsshiten som finns på apoteket, som ska få håret att blrja växa igen, ge närring och ett friskare, tjockare hår. Mitt hår är ju nämligen så sorgligt tunt, så otroligt skört och det känns som de flesta av hårsäckarna har somnat. Enligt apoteket så SKA det här funka! I tre månader ska jag käka tre kapslar om dagen, och efter tre månader så ska man se märkbart resultat. Sen ska man fortsätta äta en om dagen i ytterligare tre månader. Jag hoppas det funkar! Mitt hår behöver det här. Jag tar ju hand om det på bästa möjliga sätt, borstar det inte(sliter ju), kör No Poo, inpackningar o annat snällt. Men nu behöver håret hjälp innifrån också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0