Världens snällaste!

Jag tror att jag har typ världens snällaste kille! Eller nä, han e inte sådär jävla snäll egentligen, men ibland så!
Som igår tex; vi va i centrum och handlade lite, och jag km på att fan, vi borde kika runt lite på jackor till min mormor så kan vi berätta den om vi hittat nån som verkar bra. Hon har nämligen ingen vinterjacka utan använder bara en jättetunn vindjacka, och hon är så liten och smal!
Så vi kollade runt lite, på butiker där det finns mormor-vänliga kläder, typ Axelssons. Och så hittade vi en jacka på Flash, en dunjacka, men imnte sådär bylsig utan mer som en jacka/kappa i modellen. Mörkt grön med fluffig krage.
"Den här skulle passa på mormor" sa jag. Och gissa vad? "Då köper jag den åt henne" svarade Johan (och den va inte billig kan jag säga).
Så köpte vi med oss fika och gick förbi mormor på vägen hem, överaskade henne. Och hon blev sketaglad vill jag lova! Tyckte att det va "alldeles för mycket" och visste inte hur hon skulle bete sig. Men hon gillade jackan,det märktes.:)
Känns fint att få ge något tillbaka till mormor, som alltid ställer upp. Dessutom vet jag inte HUR många gånger jag lånat pengar av henne (som jag inte fått betala tillbaka trots att jag försökt).
Och nu kan hon vara varm o go och snygg på sina tantpromenader;)
Just i denna stund sitter jag o Gry och käkar varsin leverpastejmacka, och det är lugnt och skönt. Jag e grymt trött och har därför absolut ingenting att skriva om just nu. Jag får be att återkomma helt enkelt!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0