En vanlig dag.

Idag har varit en sån där trött,vanlig dag och det känns så bra. Efter väldigt lite sömn inatt va jag dödligt trött imorse,och vi (jag o Gry) slöade oss igenom morgonen efter att Johan dragit till jobbet. Sen när Gry somnade middag på förmiddagen passade jag på att städa -ordentligt! Toa o badrum,dammtorka o dammsuga,småplocka. Va säkert en vecka sen sist jag dammsög så det behövdes kan jag lova!
Är på väg att bli förkyld känns det som så det va rätt motigt att städa dock.
Sen dök Jenni upp med sin dotter. Jenni och jag gick samma klass i gymnasiet (estet bild) o har hittat varann via Facebook(såklart!). Vi fikade o pratade lite, sen packade vi ihop vår vita plastgran som jag o Johan köpte förra julen samt en matta (som är typ ny men som vi aldrig kommer få användning av igen och som bara stod i förrådet o tog plats) som dom skulle få. Är så himla bra tycker jag att man kan göra så,för grejerna är ju i prncip nya men vi ska inte ha kvar dom, samtidigt vill man inte slänga heller,och ORKA Blocketannons!
När dom åkt hem promenerade jag till centrum,köpte ett par leggins på Gina Tricot och handlade mat, och sen hämtade jag Tuva vid pendeltåget.
Så nu har jag båda mina barn hos mig igen!:)
Kom på att jag borde boka tvättid åxå,får se om jag hinner när Johan kommit hem,för Gry är rätt lessen o trött så jag kan inte lämna henne här uppe med Tuvan o skynda nr i tvätten, Tuva får ta mycket ansvar som det är tycker jag.
Målade om vår skohylla igår åxå förresten,den va i ek men såg vääääldigt trist ut,så jag målade den i svart högblank lackfärg, blev sketasnyggt!*nöjd*
Nu får det va nog med tråkigt vardagsinlägg,nu ska jag försöka hitta nån ren pyjamas åt Gry (tror tamejfan alla är i tvättkorgen!) o fixa välling,få henne i säng...sen läsa lite Harry Potter hehe;) (Tuva får vara uppe till åtta o leka)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0