Skitpissmåndag!!

ÅÅÅÅh vad jag hatar måndagar!!! Iaf om man, som jag dårå, inte sovit en blund o måste upp tidigare än den tidigaste tuppen... Både jag o min karl har dessutom det sämsta tänkbara morgonhumöret, vilket ofta resluterar i en allt annat än trevlig stämning hemma på morgonkvisten.
Till råga på allt strular försäkringskassan, så jag har inte fått ut hela min föräldrapenning=stress, och på det ligger en oro ch gnager över hur länge föräldrafdagarna kommer räcka....nej, ingen vidare dag det här än så länge.
Jag ska hämta Tuva tidigt idag och gå o handla nya kläder, ungen har verkligen blivit lång och vuxit ur nästan allt, så det är regäl påfyllning som gäller;byxor,tröjor,koftor,trosor o strumpor. Dyrt blire men inte mycket att göra åt. Jag skäms när mina ungar inte har bra kläder. Alltså, dom måste inte vara supersnygga,färgmatchade o annat trams som i nån jävla HM-katalog, men dom ska ha lagom stora, absolut inte urväxta,hela och rena kläder, inte som nån whitetrash unge lixom.....;)
Igår köpte vi för första gången såna där majskrokar till Gry. Vi har inte testat tidigare, mestadels för att jag inte riktigt fattar grejen med att ungarna ska sitta o tugga i sig nåt hela tiden, känns som att lägga grunden till en dålig vana lixom, utan vi har käkat på (typ) fasta tider, och har vi velat ge henne nåt,typ när vi andra tar en fika lr så, så har hon fått smörgåsrån. Men nu va vi på café igår, och kunde ju inte bara låta henne sitta o titta på när jag, Johan o Tuva fikade, så jag sprang in på apoteket o köpte en påse majskokar -dom va en klar HIT kan jag säga! Och inte lika smuliga som rånen...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0