Tvagningslördag

Hade en lugn lördag igår, vi åt tacos,Tuva lekte med sin kompis på gården och jag o Johan kollade film. Dock höll Gry på att vakna stup i kvarten, och vid elva satte grannarna igång att dundra på med tecno, hela huset skakade! Vi försökte bita ihop men när Gry vaknade blev jag förbannad och gick och ringde på. En ung kille öpnnande och han lovade att omedelbart sänka, -sen blev det tyst. Skönt. Dock ville inte Grytan somna om igen så det tog säkert en timme att till slut få henne att sova.
Idag började vi morgonen med att ligga länge o mysa i sängen, sen gjorde jag scones och vi åt frukost.
Nu har jag just kommit hem efter att ha lämnat av Tuva till hennes farmor nere vid tåget -dom skulle på hundträning och en av Tuvas kompisar skulle vara med. Alltid skönt tycker jag när Tuva får mycket att göra, kompisar att leka med. det är bland det bästa med att vi flyttat hit till vårt område, att hon har flera kompisar på gården!
Just nu sitter jag med en hårinpackning i skallen, jag har passat på att noppa mina buskiga(men vansinnigt glesa) ögonbryn, färga dom, nnu ska jag snart göra en OCM-rengöring av ansiktet, ta ett bad, skrubba med min olivolja/socker skrubb och allmänt ta hand och riktigt tvaga mig;)
Sen är det dags för oss att städa lite här hemma också, dammsuga och boka en tvättid....
Igår fick jag hem två par skor, och JAG BLEV KÄR!!! Kängorna är från Lola Ramona, som har dom mest underbara skor, och dom är SÅ SJUKT JÄVLA SKÖNA dessutom! Jag älskar dom, och vill helst ha hundra par som jag kan växla mellan, så att jag aldrig nånsin behöver slita ut dom:P
Ikväll spelar ett band jag tycker om, Coffinshakers, på Halloweenfest i stan, men jag känner mig så sjukt opepp, känner mig bara trött och har ont i kroppen, så kanske att jag börjar bli sjuk... Hoppas inte!:S
Nu ska jag ta mitt efterlängtade bad, o Johan ska ge Gry lunch!:)
Coffinshakers -unholy bra musik!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0