Va, är klockan bara tio??

Det känns ju som jag varit vaken i hundra år redan...kan ju bero på att jag varit det åxå. Gry har varit vaken en hel maaaaassa inatt,och inte varit sådär ledsen utan lixom legat och pratat. Jollrat. Varit nöjd. Och PIGG. Johan tog det mesta, gick upp o gjorde välling till och med, men jag kunde lixom inte sova ändå. Är ju svårt när man hör nån ligga och gurgla/prutta/morra/hojta samt blir sparkad i ryggen alt. revbenen. Så idag är jag dödstrött.
Har ringt vårt nya BVC för en tid där, första efter att vi flyttade, och det är öht skitlänge sen vi va till bvc på kontroll. På torsdag är det dags, hoppas jag inte glömmer bort det bara....
Har gett upp om att få tapeterna denna veckan, ringde går o det verkar ta tid, så jag skulle gissa på mitten i nästa vecka...men man kan ju ha tur åxå.
O har vi ännu mer tur dyker soffbordet åxå upp innan helgen. Johan tyckte iaf det va bra att jag beställt bordet, med ett ryck på axlarna sa han bara "ja, vi måste ju ha ett soffbord", och så va det bra med det lixom...
Idag har jag ingen lust alls med nånting. Problem med magen så känner mig allmänt olustig där,och ont i skallen, antagligen pga att jag inte druckit kaffe ännu idag, men jag e lixom inte sugen... Nu är Tuva hos sin pappa tills nästa vecka,känns tomt.
Gry fick prova mandarin (eller satsumas lr vafan det nu heter) igår, och det va en riktig hit! Två klyftor fick hon som hon ljudligt smaskade och sög på:
Om ni undrar varför väggen är så fult randig så beror det på att jag förberett väggen för tapeten, och eftersom jag är en noggrann tapetserare så grundar jag såklart med en passande färg där skarvarna ska gå, så eliminerar jag fullkomligt risken att minsta vitt lyser igenom, eftersom tapeten med mönsterpassning ska gå kant i kant och inte överlappar.... ja, ni hajjar va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0