Ja det blir ju lite såhär...

att jag inte skriver så där förbaskat mycket här...som om jag brukar det;P
Har fullt upp här hemma och ingen vidare lust att sitta framför datorn...
Det blev inte klartapetserat i måndags som det va tänkt,för tydligen så va just den tapeten vi valt slut och skulle inte levereras förän imorrn fredag,så det blir på måndag som vardagsrummet blir klart,och den blir det nog båda sovrummen på tisdagen då kanske...då kommer vi förmodligen få våra köksluckor också,det ser jag fram emot! grymt jobbigt och framförallt opraktiskt med öppna hyllor i köket...ger ju ett lätt rörigt intryck åxå....
Idag har jag mest tagit det lugnt,är fortfarande förkyld och Gry är åxå rätt snorig,det rinner ur näsan på henne hela tiden,så vi har mest varit hemma,men gick en sväng till centrum. Jag tänkte köpa bordstabletter men dom hade inga snygga och dom som fanns va dyra så det blev vantar till ungarna istället (såna där tunna i bomull från HM,fingervantar åt Tuva och tummisar till Gry) plus några extra nappar åt Grytan. Nu när hon börjat använda napp (jätteskönt för då är de lättare att få henne sova middag etc) går det åt många nappar,för vi tappar bort dom hela tiden och man måste jämt ha några i beredskap eftersom hon slänger ur dom ur vagnen hela tiden när man är ute och går...;)
Igår oljade jag in vårt ekbord,två omgångar olja och nu är det skitsnyggt,mycket finare i färgen och träets fina linjer framträder tydligare,oljade även in iläggsskivorna (man sätter dom på kortsidorna på bordet,inte sådär mitt i) men det gick lite sämre,för när dom stod ute på balkongen för att jag tröttnat på lukten av oljan så började det spöregna... Nu står dom dock och torkar i köket och ser inte ut att ha tagit illa vid sig alls av sin blöta behandling;)
Nu vaknade visst Gry till inne i sovummet,så jag misstänker att det är vällingdags(igen)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0