Det här med sömn...

när jag va yngre pallade jag vara vaken hur länge som helst på kvällarna/nätterna, men NU!!Herregud, en annan är ju färdig för räkning redan vid nio på kvällen, och det tycks inte spela någon roll om jag sover lite längre på morgonen. Gry har den senaste veckan varit uppe till midnatt ungefär, och man sitter där i soffan och ba "faaaan, kan hon inte somna snart så att JAG får gå och lägga mig!". För går man o lägger sig med den pigga ungen så korvar hon bara runt i sängen, sätter sig upp och kvittrar förtjust, klappar i händerna och petar en i näsan...härligt.
Tuvas fördelsedag igår va lyckad, hon fick fina presenter, vi mumsade chokladtårta o marängtårta och hon va hyffsat uppe i spinn när hennes pappa kom för att hämta henne runt femsnåret. Nu är hon hos honom tills söndag, då hon kommer hit för att ha sin eftertraktade födelsedagsfest. Minst sex ungar kommer det hit då -tjoho!:-P
Då ska vi bjuda på marängsviss(Tuva tycker inte om "vanlig" tårta) och hemmabakade cupcakes med frosting, leka heela havet stormar och dansstopp(???). Uppenbarligen måste jag göra iordning en spellista på Spotify endast för kalaset. Med Justin Bieber. Metalskallen i mig gråter blod....
Sjukt är för övrigt att attt den fina snön var puts väck när jag vaknade imorse. Skumt det där att gå och lägga sig (jo för vi somnade till slut, alla tre) och det är vitt ute, och vakna till grönt(nåja) gräs o regngrå himmel...
Nu har min mineralfoundation från Lily Lolo kommit, får se om jag orkar hämta ut den, och ännu mer om jag orkar prova den idag. Tror inte det, hämta ut möjligtvis, men sminka mig en dag som denna....?Nej tack tror jag.
/Trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0