Tisdagsmorgon

Tisdagar är så vansinnigt onödiga. Det måste  vara den absolut tråkigaste dagen på hela veckan. Måndagar är man förhoppningsvis lite glad och avslappnad sedan helgen, onsdag är ju "lilllördag", mitt i veckan o lixom på väg åt rätt håll, torsdag är nääästan fredag och fredag..ja. Men tisdagar....usch.
Dock har min tisdag förflutit i lugn och ro, sovmorgon med Gry efter att Tuvan gått till skolan, och en lång frukost med kaffe o kalkonmackor(inte kalkon som i "flopp" då alltså;-P).
Inatt har Gry haft tygblöja, en lååång natt men inget läckage alls -tjohoo!! Vi tycks äntligen hittat rätt kombo av vikböja, inlägg o ullbyxan, och kan alltså helt skippa de äckliga engångsblöjorna till förmån för kropp,hud och miljövänliga tygisar:-)
Jag har även fått ändan ur och fixat lite bilder på mina senaste skapelser här hemma, nämligen Grys feministvantar (efter inspiration av Hedvig). De är stickade på strumpstickor 3, i obehandlat ullgarn, som värmer gott. De är dock inte blockade, och nästa projekt kommer bli att sticka ett par stooora vantar som sedan ska tovas.
Här är de dock:
Dekoration i röd filt och med små silverpaljetter. De passar perfekt och Gry tycks bli glad varje gång hon ser dom....intalar jag mig själv;-)
Sedan har jag även fotat tapeten jag satte upp i Tuvas rum. Rummet är så otroligt mysigt nu, och Tuvan är
skitnöjd med rummet, som känns som ett bra barnrum men ändå ett rum att växa i.
Bilderna är tagna med min iphone och blev i dålig kvalité, men jag är som vanligt för lat för något annat.....
Närbild på tapeten, som är från PiP Studio.



Nu ska jag samla ihop mig och Gry o försöka komma ut på en promenad i snön.....:-)

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fint det ser ut!

2012-01-20 @ 10:05:14
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Åh älskar vantarna! VILL HA!

2012-01-20 @ 10:06:39
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Kristinmandarin

Nina: om ingen du känner kan sticka så kanske jag kan knåpa ihop ett par o posta mot summan för garn+porto. Men det är bara att sticka vanliga vantar o sy på vadhelst man vill ha för någon dekoration;-)

2012-01-20 @ 12:42:38
URL: http://kristinmandarin.blogg.se/
Postat av: Kristinmandarin

Hanna: tack så mycket, ja det blev väldans bra faktisktstolt

2012-01-20 @ 12:43:04
URL: http://kristinmandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0