Hur var det nu igen....?

Idag blev en märklig dag. Jag vaknade tidigt,före alla andra i familjen, smög upp, åt en clementin och gick på toa, sen tog jag ett långt skönt bad, tvättade håret, gjorde en hårinpackning.
  Sedan kröp jag ner i sköna sängen igen, kramades med Grytan tittade på J´s sovande ansikte. Sedan kom Tuvan och kröp ner hon också. Så låg vi där, hela familjen, och såg morgonsolen leta sig in genom fönstret.
 
MEN, sen blev det lite konstigt. Ett tag efter frukost började jag få ont i ryggen, en pulserande, stickande, ilande smärta i korsryggen. Jag blev förvirrad. HUR känns det nu igen, när förlossningen ska dra igång? Det var ju INTE värkar jag hade, men kanske något förstadie? Till slut ringde jag förlossningen och frågade, och då hade jag rätt så ont. Blev rådd att ta alvedon och avvakta. Alvedonen var slut, men jag la mig för att vila.
   Sen, helt plötsligt efter lunch, så gick det över, bara sådär! 
 
Jag har absolut ingen aning om vad det var, kanske nån nerv i kläm? En bajskorv på tvären? Mysteriet fortsätter helt klart gäcka mig, och i viss mån oroa mig, jag vill ju inte att smärtan ska komma tillbaka, inte utan att det ÄR dags att föda alltså...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0