När lugnet sakta lägger sig...

...om än bara för en kort stund så passar jag på att njuta. Just nu är Tuvan i duschen (skönt när dom klarar sånt själva), Johan nattar Grytan och Todden sover i soffan bredvid mig.
Jag har tänt ljus och mumsat i mig en halv skål godis, med en inredningstidning ( en av mina många laster) i knät. Jultema, och jag läser och låter mig inspireras, älskar julen och kan knappt vänta till jag får börja pynta här hemma!:-P

Dagen har dock inte varit ens i närheten av så lugn som nu, utan ganska rörig. Jag har varit trött och grinig, städat och stressat fram lunchen. Johan var ledig idag med men ändå hann jag mindre än vad jag brukar på förmiddan, och sen kom min vän Helena förbi för att hälsa på Todd och fika lite.
Jag hade även lovat Tuva att skära till vår halloweenpumpa idag eftersom hon inte är hemma på halloween och inte heller under allhelgonahelgen.
Sen satte vi även igång med att fixa hennes varulvsoutfit till halloweenfesten.
Jag har med andra ord haft häcken full, och vid halv fyra dök vår BVC-sköterska upp på hembesök och sen var det dags att snabbt fixa middag och förbereda nattning.
Familjelivet känns mestadels som en stor maskin man ska hålla igång, hålla ordning på alla knappar, alla olika delar, smörja och se till att allt funkar. Lite som ett företag kanske. Men samtidigt är det ju roligt och lixom ganska underbart.


Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Jag längtar också efter julen!

2012-10-30 @ 06:28:30
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0