Dark Shadows

Just det ja, jag glömde ju bort att recensera filmen vi såg häromdagen;Dark Shadows. Det är Tim Burton som regisserat, filmmusik av hans vapendragare Danny Elfman och flera riktigt bra skådisar, bl.a. givetvis Johnny Depp (i huvudrollen)och Burtons fru, Helena Bonham Carter.
Som laddat för att bli en riktigt bra film!
Men som stort Tim Burton-fan(ett av mina specialarbeten när jag pluggade handlade om just Burton) måste jag säga att jag är otroligt besviken! Filmen känns väldigt ojämn,och den kommer tyvärr aldrig ens i närheten av den magi som brukar uppfylla Burtons filmer. Fotot är snyggt, särskilt i början, men den speciella "Burton-känslan" saknas.
Jag samlar på Tim Burtons filmer (alla) men denna film tar det emot att inviga i samlingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0