Godmorgon!

Just skickat Tuvan till plugget, fått i mig en kopp te och gjort välling åt Grytan. Nu har vi bänkat oss framför Nicke Nyfiken, som Gry är fullständigt GALEN i...

Idag ska vi till BVC, för 18-månaderskontroll, vaccin och "utvecklingsbedömning". Jag blir så jävla förbannad på det där!
Okej om det verkligen sker med barnet som utgångspunkt. Barnet som INDIVID. Men nej, här gäller det att passa in i kurvor, kalkyler och den stora grå massan... När vi va där för ettårskontrollen och hon inte kunde gå än la sig läkaren till med en BEKYMRAD MIN, och frågade mig till och med om det "varit en normal förlossning". Vad i helvete??!
Jag stod på mig, sa att ungen är helt normal, inget fel på henne, och barn utvecklas olika. Läkaren ville boka in en ny tid för "uppföljning". Jag vägrade.
Bara några veckor senare gick ungen, som om hon aldrig gjort annat.

Jag blir ledsen och känner mig väldigt illa till mods av sånt här. Vad skulle hänt om jag inte stått på mig, om jag skälv blivit osäker? Hade min dotter fått en stämpel på sig då, setts som "sen", lite efter sådär...?

Inför besöket idag är jag förberedd, vet vad jag ska säga, vet mina och framförallt min dotters rättigheter.

I övrigt verkar det bli en bra dag, solen skiner och hösten känns i antågande, även om temperaturen ligger för högt för att det ska kunna räknas som höst ännu...

Det blev inget filmtittande igår, en halvtimme in i filmen vaknade Gry och var otröstlig, jag gick och la mig med henne, vi somnade och ja, sen var den kvällen borta...:-P
Vi gör ett nytt försök ikväll!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och kanske en kanelbulle, allt för att piggna till..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0