Herre.min.jävla.gud.

Vad jag är trött.egentligen. Gry blev sjuk natten till igår så jag sov ungefär lika med noll. Satt i sängen med kuddar bakom ryggen och en snorig, slemmande, febrig liten Gryta mot mitt bröst.

Överlevde ändå dagen och igår kväll lämnade jag sjuklingen och Tuvan hemma (med J såklart) och åkte in till stan med bästa Helena.
Vi hittade en mysig restaurang/cafe vid Nytorget där vi kunde sitta och prata i lugn och ro, äta god mat och fika...
Regnet öste ner när jag åkte hem och jag var helt slut i kroppen, men kändes ändå så bra att komma iväg själv, utan ungarna!
Man vet ju aldrig när bebben kan tänkas ploppa ut, och sen blir det, av naturliga skäl, inte så många utflykter på egen hand på ett bra tag...

Idag har vi monterat skötbordet här hemma, valde att ha det i sovrummet, känns enklast så eftersom vi har tvättmaskinen (toppmatad) i badrummet nu.
Har även röjt en del, framförallt i röran under vår säng (jag visste att dammråttor existerade men DAMMELEFANTER??), och imorrn är det dags att hämta bebiskläderna i förrådet, sortera och tvätta.

Känner mig överrumplad av att tiden gått så snabbt, det känns pirrigt, läskigt och underbart på samma gång, tänk att vi snart har en liten (till) bebis här hemma!!

Och som dagens grädde på moset köpte jag vinterkängor åt Tuvan. Dyra men fantastiska, varma, lätta(vilket är skitviktigt), vattentåliga, snygga och grymt gosiga! Märket är Race Marine.

Nu ska jag se till att Tuvan kommer i säng, sedan koka en kopp te och invänta J som är hos en kompis några timmar, så ska vi kika lite på Beck på tv ikväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0