Morgonstund har te' i mund

Fredag. Äntligen!
Imorrn är J ledig (han jobbar annars sex dagar i veckan) och det innebär att vi kan njuta lite extra av fredagskvällen.

Igår var vi på öppna förskolan, första dagen efter sommaruppehållet, och det var minst sagt glest på folk där, bara två barn till, bägge under året.
Gry var dock lika glad för det, röjde runt bland leksakerna och ömsom klappade om de mindre barnen, ömsom kastade saker på dom...:-P

Den kommunala öppna förskolan här har slagit igen för något år sedan, så vi går till den som finns i kyrkan. Det gör mig verkligen ingenting! Lokalerna är jättefina, det finns massa gott fika, mycket aktiviteter, personalen är supertrevlig.
Det enda som faktiskt känns obekvämt är sångstunden, då hälften av sångerna är väldigt kyrkliga. Det gör mig egentligen ingenting det heller, men som icke troende, lr iaf icke kristen, känns det lite konstigt...:-)

I eftermiddag kommer min bror hit för att bli klippt (brukar klippa Tuva och Johan), har aldrig klippt honom så det blir både nervöst och spännande,får se hur det går haha:-)

Solen verkar inte riktigt vilja titta fram idag, och jag och Gry sitter under en filt i soffan och tittar på lite barnprogram, jag dricker dagens första kopp te'.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0