Tidig morgon...

läkartid idag 10.20,så vi ställde larmet på klockan åtta. Det ringde och vi stängde av,låg i varandras armar, gosade,pratade sömnsluddrigt nonsens-prat med varandra. Tände sänglampan,lät våra ögon långsamt vänja sig vid ljuset. Bebisen i min mage vaknade, rörde på sig. Vi klappade henne,sa godmorgon:) Så gick jag ur sängen,in i badrummet,tog en varm dusch och klädde på mig långkallingar o en storskjorta, Johan låg kvar i sängen så jag gjorde té. Sen år vi frukost med tända ljus och såg ut över bostadsområdet som en gång i tiden var ett höghusområde,men nu är ett magiskt sömndrucket mjukt böljande landskap.
Och nu ska jag klämma fast ett par hårspännen i mitt fortfarande fuktiga barr,måla ögonfransarna och ta bussen som går kl 10.
   Hoppas läkaren på MVC är bra,lugn och lyssnar på oss. Vi vill nämligen få göra ett till ultraljud... eftersom jag åt mediciner fram till vecka åtta i graviditeten(innan jag visste jag var gravid alltså)som kan orsaka bla gomspalt hos hos bebisen vill vi göra en extra koll,även om allt såg okej ut på första ultraljudet. sen vill jag gärna veta att bebisen växer som den ska,att flödet mellan bebis och moderkka funkar bra osv. ja, jag är helt enkelt lite nojjig....
Så, ge mig en lyckospark i rumpan idag(inte för hård bara:P)!


Kommentarer
Postat av: Hedvig

lagom hård lyckospark

2010-12-06 @ 11:53:34
URL: http://hedvighandarbetar.blogspot.com/
Postat av: Kristin

haha!tack.. gick bra iaf:*

2010-12-06 @ 16:53:34
URL: http://kristinmandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0