En bit på väg iaf.

Har precis suttit och slitit mitt hår framför Försäkringskassans fucking jävla pissskitsida på nätet...begärt föräldrapenning. Ett jävla gytter är vad det är,rörigt,svårt att räkna ut hur många dagar man ska ta ut etc... Vill ju vara hemma med Gry så länge som det bara är möjligt! Ju större hon är när det är dags för dagis desto bättre.
   Dessutom,när hon väl börjar på dagis är det dags för mig att börja jobba igen. JOBBA. Ingen rehab/utslussningsperiod via öppenpsyk/terapi lr dyl,eftersom det skulle innebära att jag måste vara sjukskriven då,iaf delvis,och det är inte okej med försäkringskassan,eftersom dom anser att klarar man ta hand om ett barn som föräldraledig så klarar man att jobba. Bullshit tycker jag. Det är helt skilda saker. Dessutom HAR jag ju varit sjukskriven i drygt ett år nu trots att jag har ett barn redan,hur får dom det att gå ihop? Har jag inte tagit hand om henne då lr? Och mina problem med att jobba(panikångest etc) är ju knappast nåt jag får när jag är hemma med en liten bebis. idioti helt enkelt. Men väääldigt stressande.
   Hursomhelst har jag begärt föräldrapenning för en månad nu iaf,så jag får en liten översikt i hur mycket pengar,dagar etc det blir,så kan jag stuva om sen så dagarna ska räcka länge.

Måste ringa BVC idag åxå,men har sån jäkla rethosta att jag knappt kan säga ett enda ord utan att hosta (jääätteskönt när man är svullen och sydd i skrevet -kan starkt rekommenderas,och risk för framfall är ju bara hett,lr hur??).

Idag har Gry badat för första gången. Först va hon lugn,lät lite mest på sitt sälvis, men sen började hon gallskrika lillstackarn... Va ju egentligen inte dags för bada ännu,det är ju knappast så att hon är smutsig efter fyra dygn i livet utanför magen,men hon hade lite hopkletade hårtussar(fosterfett,blod?) och lite kladd kring navelstumpen som lika gärna kunde få lösa upp sig i vattnet,så vi körde på det ändå. Nu är hon varm och torr och...hungrig.
Amningsdags!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0