I denna ljuva vintertid....not.

Okej,jag har hajjat grejjen nu,med snön alltså...nu kan det bli vår,okej?? Fan palla gå i dunjacka o världens tyngsta vinterdojjor....nä,jeans och converse tack;)

Idag har jag huvudvärk....har iofs ständigt huvudvärk numera,och jag läääängtar efter en Treo,men icke! Blir tröttare för var dag som går,fattar inte hur jag ska orka föda sen,när jag är såhär slut i kroppen redan:S  Nu är iaf alla bebisen kläder i ordning,och jag antar att vi ska fixa med hennes spjälsäng inom de närmsta veckorna...men känns så avlägset. Samma sak med BB-väskan. När Tuvan föddes hade jag inte ens nån BB-väska,tror inte jag lixom fattade att det va dags,på riktigt. Så jag åkte in utan ombyte,utan eget schampoo(som många mammor tydligen tycker man ska ha med sig),utan tandborste,deo och kläder till bebisen. DEt gick bra ändå. Det gick lixom att föda barn utan kexchoklad,medhavda smörgåsar,i-pod lr egenmixat bland-cd. Det gick att bo ett par dar på BB utan eget schampoo (fast håret blir rätt trassligt av sjukhusets),utan nagelfil,utan böcker (man har ju en bebis att ägna sig åt!) utan 20 ombyten åt mig själv... Jag är i ärlighetens namn chockad över vad vissa anser vara nödvändigt att ta med sig.
   Men ändå tänkte jag packa en egen väska denna gång. Antar att jag lixom måste vänja mig vid tanken på att det faktiskt ska komma e bebis om några veckor. Egna mjukisbyxor och strumpor,trosor (sjukhusets i typ,eh,nät är ingen höjdare) och kanske tom en mascara...en deo och så kläder till bebisen. Babyskydd till bilen får Johan åka hem och hämta kanske...lr om vi tar med det. Jag vet inte...

Just nu är jag rätt frustrerad på mina svärisar...dom är hur snälla och hjälpsamma som helst,ställer upp och fixar saker. La ut massa pengar på barnvagnen och åkte till Ikea och köpte madrass till spjälsängen. MEN,och detta är ett stort Men, dom gör det utan att man bett om det. Jag och Johan hade tänkt åka till Ikea och välja madrass. Välja påslakan...skötbord och lite småsaker vi behöver. Men sen ringer hans mamma när DOM redan är framme vid ikea och säger att nu ska vi köpa madrass osv. Eh,tack...? Eller inte. Och nu ringde hon igen,och sa att hon håller minnsan på och syr påslakan,lakan etc av ett tyg hon hittat på rea. Jaha? Men VI ville ju köpa påslakan! Det e ju för i helvete VÅRT barn som ska sova där,inte deras,och vi vill själva få välja hur bebisen ska sova. Sen blev hon stött för att jag inte vill använda samma gamla täcke som Johan och hans syrra hade i sin säng när dom var små,utan vill ha ett nytt. För fan,det är väl upp till oss att bestämma!!? Och jag blir förbannad, samtidigt som jag känner mig grinig och otacksam. Men jag har aldrig uppskattat att folk lägger sig i.
   Och så en grej till,när jag ändå är igång: hans mamma tyckte Tuva skulle få en ny cykel också. Och visst,det är ju en jättesnäll och generös tanke. Men JAG köpte den cykeln hon har så sent som i våras,visserligen begagnad men ändå fin och fullt fungerande. Svärmor tyckte att den nog blivit för liten för Tuva. Men både sadeln och styret är på nästan lägsta,och alltså kan man höja dom. Då gör det inget om ramen är liten,den duger en sommar till. Vilket jag också sa till henne, att vi behöver ingen ny cykel,den hon har funkar i sommar igen. Och svaret jag fick? "Vi får se". Vaddå vi får se?Nej det får vi inte,för jag BESTÄMMER att mitt barn ska ha den cykeln jag vill att hon ska ha. Punkt på det.*frustrerad*

Nej..nu måste jag nog lägga mig med fötterna högt och vila en stund,kanske tröstäta lite smulpaj,innan detta fullständigt tar kål på mig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0