Och så den första...

Den första dagen på det alldeles nya året. Jag sov dåligt,vaknade ännu sämre och blev skitnödig så det va bara att kravla ur sängen och in på badrummet. Toabesök,noppade ögonbrynen och tog sen tid för en regäl ansiktsskrubb och tvätt (OCM). Och på det ett varmt skumbad.
   Johan fick ligga och sova,jag klädde mig,satte på tevatten och värmde bake-offbröd i ugnen, väckte Johan och sen åt vi frukost framför ännu ett avsnitt av Dexter.
   Igår va en fin kväll. En bra kväll,en bra nyårsafton. Jag gjorde räk-och-pepparotstoast med sallad till förrätt,sen blev det hummer med creme fraiche-lime-grunk till,sedan bakad potatis med röd stenbitsrom och rödlök och ugnsgratinerad frukt till efterrätt..mmmm. Jag trodde jag skulle dö,hade världens matkoma efteråt. Vid tolvslaget skålade vi i vår Champis och vid halv tre på natten va det Gonatt. Idag är jag trött men samtidigt glad och nöjd,känns fantastiskt att inte vara bakis,att inte slösat pengar på fylla lr dyr taxi... Hade velat fira ihop med Tuvan åxå,men det får bli nästa nyår istället, med BÅDA mina barn:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0