Just ja...

jag glömde ju skriva: jag fick barnvagnen såld, samma dag jag satte ut annonsen,så det gick riktigt snabbt:) 6000 spänn fick jag för den,och imorrn beställer vi en Kronan istället:)
Kändes lite sorgligt att sälja vagnen,men samtidigt är jag så glad -det känns skönt att skaffa en vagn som är mer bekväm och mycket mer säker för vår lilla plutt. Även om det innebär en mer otymplig vagn...

Gårdagen blev bra ändå,jag kollade på The beach på lappen medan Johan glodde dumsport,sen poppade vi popcorn,drack litervis med läsk(jag har en sjukt sockersug ftf,antar det beror på sömnbrist) och kollade på melodifestivalen...Hejjade givetvis på Nicke Borg men nä,..Sverige har fortfarande inte fattat vad bra musik är...
   Avslutade kvällen till sängs med tutten i munnen på pluttkorven medan Johan kollade klart Spiderman på TV.

Idag ser ut att bli en tokigt seg dag...trist grått väder. Hade hoppats på strålande solsken som igår, det här vädret väcker inte promenadlusten i mig ett dugg. Hade jag haft vagnen här redan så kanske...får bli mindre promenader för nån vecka nu tills vagnen kommit tror jag. Bärsjalen är underbar men min rygg pallar inte med några timlånga sträckor utomhus precis... Borde verkligen gå till en naprapat/sjukgymnast för min stackars trasiga kropp...precis som jag borde gå till tandläkaren,till frisören osv osv. Inser ju att det knappast lär hända detta årtionde.

Kanske ska jag baka kakor idag?Havrekakor kanske...det va länge sen,har inte bakat dom sen jag bodde uppe i norrlandsskogen ihop med L...:) Börjar kanske bli dags igen. Så kan jag mumsa kladdiga kakor i oversize-modell och tänka tillbaka på massa fina minnen.

Det är väldigt svårt att få tid att göra nåt sånt som baka kakor dock,gry är en rätt needy bebis som helst vill ligga på mitt bröst,lr hänga i mitt bröst 24-7. Och jag är inte en sån mamma som låter henne ligga och gråta,nej,jag vaggar,tröstar,sjunger trots att armarna nästan trillar av... För jag vill att hon ska lära sig att jag finns här för henne.
   Man får lixom vara snabb med det som måste göras när hon somnar till en stund på sängen lr soffan, typ skynda sig att bajsa,ta en snabbdusch,äta nåt,bädda sängen lr baka kakor kanske... Får se vad valet faller på idag...sängen ser rätt mysig ut obäddad,och jag har ju inga djur som hårar ner den om jag inte bäddar...bajsa har jag redan gjort -i ultrarapid. Frukost har jag fått i mig med Grytan vid bröstet och duscha är för mesar;)
Nä,det blir nog,kanske,ett försök med kakorna idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0