ojsan,nu va det länge sen!

De senaste dagarna har bara rusat förbi,jag har varit upptagen med massa,sprungit på stan,fikat,umgåtts och dessutom fastnat i en bok; "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist.
   Det va ett tag sen jag läste och blir som vanligt fullkomligt uppslukad. Varje ledig minut vill jag läsa,jag försummar disk,tvätt,duschtillfällen för att istället sugas in i skräckromanernas värld. Jag kommer läsa ut den inom ett par dagar och sedan är jag åter tillgänglig för resten av världen.
   Att läsa när man är mammaledig är faktiskt väldigt passande,för Gry älskar ju mest av allt att sova på mitt bröst när jag sitter i soffan,och då kan det vara skönt att ha nåt att göra. Annat än se på TV lr surfa runt på nätet. Eller blogga...
  
Idag snöar det,och jag tycker det verkar lite meningslöst. Snön kommer ju ändå försvinna lixom,vinterna kommer oundvikligen behöva ge upp till fördel för våren. Det är naturens lag. Jag tycker bara det kunde gå lite snabbare...

Om nån timma ska jag hämta Tuvan i skolan och därmed tvingas ge mig ut i gråblasket,men tills dess tänker jag sitta här och dricka varm choklad,försöka få den envisa huvudvärken jag vaknade med att släppa lite...
Jag har grymt ont i skallen alltså,hjärnan är trögare än en igentorkad limtub och jag kommer faktiskt inte på ett skit att skriva om här,så jag får be att få återkomma....:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0