Oh du ljuva måndag

vad jag är glad att se dig. Eller inte.
Den här morgonen började på sämsta tänkbara sätt tror jag... Klockan ringde o jag va heeelt groggy, Gry som annars brukar sova en stund extra tvärvaknade så jag släpade mig in på toa för att byta hennes blöja(morgonblöjan väger väl va 2 kg skulle jag tro). Där stod Johan o rakade sig. Precis när jag blött tvättlapp för att blaska av ongen så vill Johan att jag ska -märk väl, rycka hårstrån från hans axlar med pincett(karl han jordens jävla hårväxtnoja)! Jag ba eh..okej. Försökte stå med ena handen på Gry som låg o rullade på skötbordet och så plockade jag tydligen FEL hårstrå. Gav upp, sa det där får du FAN klara själv. Då blev hans sur. jag blev sur.
Sen blev jag sur på Tuva, som tydligen hade matteläxa hon inte gjort, trots att jag tjatat på henne hela veckan och frågat om hon hade ngn läxa. Sen hittade jag inte hennes gympapåse heller. Skällde på allt och alla innan jag kom på att det va jag själv som lagt den i tvättet...hrm.
Fick i oss frukost, Tuva gjorde läxa över tekoppen, Johan drog till jobbet. Så klädde vi på oss och skulle gå. Och då är nycklarna borta!!! Jag letade överallt, röjde runt i klädkammaren, svor och svettades. Klockan gick. Jag insåg att Tuva skulle komma försent till skolan, och jag kunde inte gå med henne utan att kunna låsa dörren eller komma åt Grys vagn som är i vagnsrummet, så lilla skruttan fick gå själv. Jag ringde henne och så pratade vi mobil hela vägen tills hon va framme i skolan. Ett övergångsställe fick hon gå över åxå! Världens stoltaste va hon förstås när hon väl va framme vid plugget o vi la på, men jag hade helst velat gå med henne....
Kom på sen att nycklarna är inlåsta i vagnsförrådet, i skötväskan. Vi låste med Johans nycklar senaste gången vi varit ute....suck. Tur att han är hemma relativt tidigt, vid tvåtiden, idag.
Nu ligger Gry och sover igen, tidigt, men det är skönt för mig som får en liten stund för mig själv! jag dricker blåbärssoppa o äter ostkex, slösurfar lite.
Igår när min "låtsas"pappa kom hit gick det bra. Det kändes lite stelt faktiskt (jag har bråkat massor på honom ang vissa beslut han tagit iom separationen från min mor), men Tuva va glad, o han hade köpt med sig halva konditoriet så vi fikade. När han gick kändes det ändå helt okej.
Idag va planen att gå upp till centrum,köpa upp lite ricinolja,aloe vera och annat smått o gott, men utan vagn pallar jag inte, för jag har ingen ork att bära runt på Gry i sjalen idag. Får bli när Johan kommit hem, och kanske,kanske kommer tapeterna idag. Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0