Att sova med en elefant i sängen.

Vi har en stor säng,bredare än normalt. Den knarrar och gnisslar när man vänder sig i sängen,och om man nån gång får till ett ligg väcker man hela grannskapet. Vår minsting har numera egen säng,i eget rum vägg i vägg med vårt. Oftast somnar hon där och sen vaknar hon på natten och får komma in till oss. Det är bra,mysigt. Och jag gillar att hon somnar i egen säng,för då kan jag sitta och läsa en stund,eller prata en stund med karln innan vi släcker lampan. Få en stund som par,partners,inte bara mamma och pappa. Men. Igår när vi lagt oss la jag märke till en sak. Där låg vi i stora sängen,på rygg,och mellan oss låg en elefant. En stor jävla elefant. Osynlig förstås,men den MÅSTE ha varit där,eftersom vi låg så långt ifrån varann,vi som alltid sovit näsa mot näsa,kropp mot kropp. Och det kändes så sorgligt. Och sen somnade vi,innan jag ens hann säga godnatt. Och jag vet vad den där elefanten heter,har läst om den,har hört andra berätta om den,men aldrig nånsin själv haft den på besök. Den heter Närhet. Kärlek och Sex med för den delen.Ömhet i andranamn. Jag hoppas den inte tänker stanna länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0