Nu så...

...får jag äntligen tillfälle att sätta mig med datorn och skriva lite här... Jag bloggar ju annars ofta (pga lathet) från min iphone, men av någon anledning har blogg.se-appen strulat idag och inte alls velat samarbeta med mig... 
 
Jag har ju velat skriva om hur det gick med tapetseringen ju! Jag satte igång ganska omedelbart när vi kom hem igår eftermiddag, trots att jag var rätt trött, och det gick faktiskt rätt smidigt. Gjorde dock ett par tabbar jag aldrig ksulle gjort om jag inte varit så slut i huvudet, men inget som stör (=inget som syns om man inte vet var man ska leta). 
    Tapetklistret var en sort jag aldrig använt tidigare, av typen man blandar till själv (jag brukar annars oftast köpa färdigt tapetlim på burk), och speciellt anpassat för non woven-tapeter.
   Det SÖG kan jag säga! Meningen är (enligt anvisningarna) att man ska rolla på limmet direkt på väggen, gärna iaf tre vådbredder åt gången, men jag hann inte ens få upp EN våd (och jag är ganska snabb) innan det börjat torka....
    Det gjorde att jag var tvungen att rolla på limmet precis innan jag satte upp varje ny våd, och det hela kändes lite stressigt... Men, färdigt blev det iaf:-)
 
 
Här syns en bit av det färdiga resultatet. Bulden är jättesuddig så ni får använda er fantasi:-)
 
 
Idag har jag köpt en liten burk färg och målat det gamla bordet där vi har dvd:n etc, så det ska matcha tapeten på andra sidan rummet. Jag kunde tagit en nyans i exakt samma kulör som botten på tapeten men valde till slut en ljusare och mer turkos färg, för att det inte skulle kännas så enformigt och "för uttänkt".
 
 
Nyss tagen och ÄNNU suddigare bild (DIE iphone DIE) där det lilla bordet syns med (det står dock ej på sin plats mot väggen ännu). Det blåa spöket i vänsterkant kan ni ignorera *slarvig fotograf*
 
 
Jag vill verkligen ha en annan matta under soffbordet men i brist på pengar och sen det faktum att vi inte hittat någon passande matta får den grymt skitiga naturvita ullmattan ligga kvar...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0