Sjukdag

Igår blödde min Tuva näsblod två gånger under eftermiddagen/kvällen, och jag tycker det är lite läskigt, när ungarna visar symptom "utan anledning" sådär. Så idag får hon vara hemma, vila upp sig.

Jag, Tuvan och Grytan har just avslutat frukosten i soffan under sköna filtar, och jag ska snart sätta igång med dagens "borden"; baka matbröd, vika och sortera tvätt och plocka ur och i diskmaskinen.

Jag hade en riktig helvetesnatt i natt, vaknade av att jag hade ont i magen, och fick skynda till toaletten där jag tillbringade vad som kändes som en evighet.. Blek i ansiktet och nästan svimfärdig gick jag till sist och lade mig men kunde inte somna om.
Till sist gick jag upp och tappade upp ett varmt bad där jag låg tills kroppen kändes varm och avslappnad, och då gick jag och la mig igen, till sist somnade jag.

Misstänker att bajsattacken inte hade nåt direkt samband, men det KAN också vara tecken på att det börjar närma sig förlossningen, eftersom kroppen tenderar vilja "tömma sig" inför plopp. Vore skönt om det kunde vara dags snart...
Fast, jag har ju inte tapetserat ännu...;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0