Det här blev en riktigt lång dag!

Idag känns som en evighetsdag, faktiskt! Vaknade av väckarklockan, vilken också är startskottet på morgonrutinerna, vilka innebär blöjbyte, koka te, fixa frukost,väcka Tuvan (och tjaaaaata på henne tills hon är påklädd,och hennes säng bäddad) fixa välling åt Grytan, få tid att snabbskita,skicka Tuvan till skolan, plocka undan(=skura typ) i köket, sätta på en tvättmaskin osv osv.
   När Tuvan var i plugget och Gry upptagen av Pippi Långstrump på tv:n ringde jag efter stor tvekan till sös och förlossningen.Varför?? undrar ni kanske nu.
   Jo, det är nämligen så att jag under helgen inte riktigt kunnat slippa känslan av att bebben rört sig mindre. Inte så att hen inte rört sig alls,men det har varit en tydlig skillnad, och idag kände jag att det kanske ändå var bäst att ta det säkra före det fruktansvärda så att säga, så jag ringde in, och fick komma in efter bara en timme. 
Jääääävligt bråttom fick jag med andra ord, jag som satt i bara trosor (okej, en lögn, jag hade Johans kallingar på mig som vanligt numera) och linne!
    För att göra en potentiellt skitlång historia kort så kan jag säga att allt bara är bra med bebben. Vi har tid för nytt tillväxt-ultraljud nästa vecka också, och nu känns det inte så jobbigt att vänta till dess. Jag är glad att jag ändå ringde in och fick komma på kontroll, även om det innebar en helt annan dag än jag planerat!
 
Idag dök mina stövlar från Rules by Mary upp också! När jag plockade upp dom ur kartongen var jag säker på att de var aaaalldeles för små! Men testade dom ändå, och jävlar i min lilla låda, de passade! 
     Skitsnygga och riktigt bekväma, och dessutom varma, vad mer kan en jänta begära??;-)
 
Även nagellacket jag köpt kom med posten idag:
 
 
Ruby Red Slippers, från Deborah Lippmann. Svårt att måla med, fick måla tre lager, men ack så snyggt!
 
Ursäkta kass bild, men bättre orkade kunde jag inte åstadkomma i nuläget.
 
 
Som en fin avslutning på kvällen har jag nu börjat få riktigt jävla ont i halen, kan knappt ens svälja en klunk vatten. Hoppas det är snabbt övergående (typ inom fem minuter tack!)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0