Fasen vad svårt!

Jag har tillbringat (alltför många) timmar framför laptopen idag på jakt efter ett nytt soffbord. Men det verkar tamejtusan hopplöst! Antingen hittar jag ingenting, lr så är bordet i fel storlek, eller för dyrt, eller för opraktiskt osv osv.
Blir tokig snart!! Jag trodde när vi sålde det gamla (från Mio) att det skulle bli en lätt match att hitta ett nytt. Det blev det alltså INTE.

Den stora lampan vi har över det numera obefintliga och icke existerande soffbordet kräver sitt. Bordet ska vara hyfsat litet, men inte FÖR litet eftersom folk då går in i lampan. Det krävs alltså ett bord att GÅ RUNT för att folk ska fatta. Annars kör dom rakt-igenom-stilen och slår skallen i lampan. Det har resulterat i att några av "bladen" på lampans blommor gått sönder. Skitkul. Not.

Förmodligen skulle jag behöva vara lite mer ihärdig, leta på loppisar, myrorna och frälsis, men med sex-sju veckor kvar till förlossning, förvärvar from hell, foglossning och en urinblåsa som tycks tillhöra ett mycket litet däggdjur, typ näbbmus, är det ett omöjligt uppdrag.
Jag får försöka nöja mig med Blocket och hoppas på det bästa!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Vilken fin lampa. Var har du köpt den?

Vänliga hälsningar,
Ida

2013-04-17 @ 15:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0