Höst!!

Men hörrni, idag kändes det ju faktiskt som höst ute!
Solen värmde visserligen ordentligt fortfarande, men luften var frisk och kylig, så underbart!

Jag hade en riktigt seg morgon, kapitulerade fullständigt för Gry och kollade på hela Nicke Nyfiken-filmen liggandes i soffan, åt kanelbullar och pimplade mellanmjölk.
Men sedan tog jag mig i kragen och gick ut med Grytan i vagnen. Vi gick en sväng ner i skogsområdet bredvid vårt hus, där det tidigare legat små villor. Numera är alla husen borta sedan många år tillbaka, men det finns fortfarande några husgrunder kvar, någon grindstolpe här och var, och så såklart alla fina blommor, buskar och träd som utgjort husens trädgårdar, numer väldigt förvildade.
Där växer äppelträd lite här och var, och små söta äpplen dinglade på grenarna. Jag plockade (så gott jag kom åt, kan ju inte klättra träd med magen så det är tur att jag är lång) en kasse nästan full, och kokade äppelmos av en del nu ikväll. Det är ju så lätt och så känns det så bra i själen att få göra något själv!
De jättesöta etiketterna köpte jag på Ikea när vi va där. De är egentligen till för skolböcker mm men jag tyckte de var perfekta som etiketter på saft och syltburkar istället för de vanliga trista man normalt hittar i butikerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0