Inrökt

Rostade bröd till frukosten imorse, och en liiiten bit som måste legat kvar i brödrosten i typ hundra år blev svartbränd och började ryka nåt alldeles förjävligt. Fiskade snabbt upp den och dränkte den i vatten, men lägenheten blev ändå hyffsat rökfylld och stank apa. MEN vår brandvarnare reagerade inte....! Jag testar den regelbundet så det SKA ju funka, men man blir ändå lite fundersam...den är ju trots allt en garanti för våra liv om det händer något. Hoppas den bara var morgontrött...
 
I övrigt har jag idag beställt hem två badrumsmattor, visste inte vilken färg jag skulle ta alls! Svart blir för mycket svart, brun kommer få hela badrummet samt dekoren att kännas fööör brunt, även om det säkert skulle passa i övrigt. Beställde således en mörkt grön, men sen fick jag för mig att det kanske inte heller kommer funka så jag tog en naturvit också för säkerhets skull. Vit kan ju en idiot räkna ut är en väldigt opraktisk färg, men vi får helt enkelt se hur det ser ut, pröva oss fram lite. Passade även på att köpa två nya (matt gröna) badlakan med pompombollar i kanten! Som jag älskar!:-)
 
Nu på morgonkvisten har Gry saboterat lekt med dockskåpet jag köpte igår. Hon är ju alldeles för liten för det än så länge, men Tuvan är stormförtjust. Tyvärr har jag inga dockor till det ännu, och att hitta fina passande dockor är en djungel. Jag vill inte ha de klassiska Lundby-dockorna med en långhårig mamma i kjol och en snajjsig korthårig prydlig pappa i skjorta och två ungar som ser ut som Tommy & Annika lixom...
    
Leker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0