Jahapp

..här ligger jag och orkar inte så mycket annat. Har sovit riktigt dåligt inatt, och vill ni veta varför?
Jo, det är nämligen så att jag är riktigt, riktigt mörkrädd. Jag är en sån där person som inte KAN tänka att "det är inte på riktigt" och "stick du stygga spöke, för du finns ju inte". För i min hjärna är det verkligt.
Förutom att jag tror på spöken (det är en helt naturlig tanke för mig) så tror jag även på att det existerar demoner. Och jag älskar att kolla på skräckfilm trots att jag inte vågar gå upp och kissa på natten sen, och måste sova med täcket runt mig som en kokong, så jag blir alldeles svettig och inte kan sova av den anledningen heller.
Jag lider av en lättare fixering vid zombies, och samlar på zombiefilmer.

Det som hände inatt var att jag vaknade av ett skramlande ljud i vår hall (där toan även ligger). Inga andra ljud efteråt, som tex Tuvans galopperande fotsteg in på sitt rum. Bara den där skramlande smällen. Och jag tänkte att det KAN ju ha varit Tuvan som varit på toa och sen råkade sparka till något på golvet på vägen tillbaka. Bara det att det faktiskt inte låg nåt på golvet. Det var cleant. Och inte hörde jag ju henne heller. Tänk OM det inte var hon??
Och då va det kört, jag VÅGADE inte gå upp och titta! Och självklart blev jag akut kissnödig, som alltid när jag vaknar på natten. När jag inte kunde hålla mig längre och övervägt ungefär etthundra gånger att väcka J och tvinga med honom på toaletten (fast då skulle vi ju lämna Gry alldeles ensam och försvarslös!) så gick jag till slut upp själv.
Det lyste på toa. Vilket innebär att någon varit på toa, och inte J eftersom han alltid släcker efter sig. Det MÅSTE med andra ord varit Tuvan!
Kissade och skyndade sedan tillbaka till sängen med skygglapparna på...

Såhär dagen efter känns det lite...töntigt;-)

Idag ska jag träffa min äldsta lillasyster, får se om jag orkar åka in och mötas i stan, annars får hon komma hem hit! Fast, då måste jag nog städa lite...:-O



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0