Lite nytt till hemmet

Har suttit en bra tag denna morgon framför datorn, i jakt på lite saker till vårat badrum.
   Badrummet är ett typiskt 90-talsbadrum, med helkakalade väggar och plastmatta på golvet, badkar och tråkigt badrumsskåp.
   Jag tycker det ser SÅ TRÅKIGT ut, men att förändra det är inte helt enkelt, särskilt inte eftersom:
 
1. Golvet är ljust grönt (måste alltså tas hänsyn till i alla färgval)
2. Det finns en kaklad "bård" i mörkt grönblått kakel (skitfult) mitt på väggen, även den ytterst svårmatchad.
3. Vi bor i en hyresrätt, så några större renoveringar/förändringar är inte tillåtna.
 
Men NU har jag iaf kommit en liten bit på väg! Vi har saknat en duschdraperistång, och våra duschdraperier (ett vitt vid kortsidan och ett mönstrat vit-grått vid långsidan hänger alltså färsta vid torkställningen i taket. Inte helt praktiskt och INTE snyggt någonstans.
     Nu har jag beställt en vinklad duschstång i silver/krom, äntligen.
 
Golvet är inte mycket att göra åt, men den fula kakelbården ska nu avhjälpas med hjälp av kakeldekor. Jag har beställt hem denna:
 
Den heter "Marrakech", i färgen grön, från Ad Hoc.
De fula kakelplattorna i bården sitter bara varannan, men jag tänkte göra en "hel" bård med kakeldekoren, tror det bli snyggare!
 
Sedan har jag även beställt två nya duschdraperier, likadana denna gång. Johan delar inte min kärlek för mycket färg och vill således inte ha ett färgstarkt duschdraperi, han tycker dessutom det blir mörkt inne i duschen om man har ett duschdraperi i någon mörkare ton, tex lila som vi tidigare haft, så jag köpte två stycken vita, men med en extra "touch":
 
 
Detta kommer från HM Home, och jag gillar det verkligen massor! Volangerna gör att det blir lit extra, utan att bli för gulligt/tantigt/romantiskt eller nåt annat av allt det min sambo avskyr...;-)
 
Sedan ska även vissa andra saker tillkomma, tex ska jag ta bort det ena, väldigt fula, badrumsskåpet, och ersätta det med en spegel (med silverram tänkte jag) och en bra hylla nedanför. Sedan lite nya textilier, tex handdukar och duschmatta som matchar kakeldekoren. Lite snygga ljusslyktor i orientalisk stil att ställa på tvättmaskinen tänker jag också skaffa. Men först vill jag få upp de första sakerna, så jag vet vad som passar.
 
 
Idag är det dags för ett nytt besök på MVC, blir spännande att se hur mycket magen växt, och hur mycket jag ökat i vikt sedan senast...;-)

Kommentarer
Postat av: Malin- Mamma till Kalle och Klara <3

Kul att se att du har börjat blogga igen. Jag läste/läser den ju men håller mej ju lite hemlig och kommenterar nästan aldrig.

Svar: Och jag är glad att du fortfarande läser min blogg, trots det långa uppehållet!:-)
KristinMandarin

2012-09-10 @ 17:45:36
URL: http://malinochskrutten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0