V 36!!

Idag går jag in i v 36, och har därmed gått 35 fulla graviditetsveckor! Nu är det verkligen inte lång tid kvar, och tack och lov säger jag bara! Jag har ONT tamejfan överallt, i benen, knäna,fötterna,höfterna,foglossning,snippan,revbenen,ryggen,migrän osv osv i all oändlighet. Ungefär så.
   Med andra ord kommer det bli en befrielse på mer än ett sätt att föda bebben. Samtidgt som jag längtar och är förväntansfull finns även en oro nånstans i bakhuvudet, -kommer allt gå bra? Kommer allt vara okej, kommer bebisen vara frisk? Vi vet att hen är lite liten, med en vikt under normalvärdet på 12%. Förmodligen beror det på att moderkakan denna graviditet ser lite annorlunda ut, och vi har därför varit på regelbundna kontroller/ultraljud genom hela graviditeten. 
    Detta är inget jag direkt oroat mig för,och inte heller kännt ngt behov lr vilja att blogga om. Bebisen har vuxit precis som hen ska hela tiden, det är inte förrän nu, på det senaste ultraljudet, som mätningen visade att bebben var lite mindre. Vi ska dit på nytt ultraljud om ca två veckor, så får man se hur allt ser ut då.
   Självklart så är detta något som oroar mig, ibland mer, ibland mindre, men samtidigt känner jag ju att det inte är så mycket jag kan påverka. Jag får lita på att läkarna har koll, och lita på att allt kommer gå bra. Jag känner bebisen böka runt därinne, och ja..det är ju inte så lång tid kvar nu..:-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0