En fin dag..

Hade ett tjafs med min älskling igår kväll,rörande ett gammalt problem vi haft sedan läääänge tillbaka men som fortfarande envisas med att sippra in och förgifta vår relation. Men vi blev vänner igen,jag tog ett långt varmt bad och slappnade av,sedan gick han in och borstade tänderna medans jag gick o la mig,när han kröp ner i sängen (efter lååång tid, har aldrig träffat en karl som tar sån fruktansvärd tid på sig att göra sig klar,vare sig morgon lr kväll) va allt plötsligt bra igen och vi kramades. Men tillfälligt bra förstås,problemet tillfälligt bortglömt,tillfälligt undantryckt i ett mörkt hörn. Tills nästa gång.

Men idag är en fin dag! Vaknade av att karlsloken stod i duschen,lillskruttan sov fortfarande och solen sken in och lyste upp fönstret. Med en timme kvar tills karln skulle till jobbet (ja,han jobbar helger nästan jämt) gick jag upp och skulle fixa frukost. Då kom Tuvan upp,nyvaken,sömndrucken. Jag frågade om vi skulle fixa lite extra god frukost, och kunde hon gissa vad? Det är nåt man bakar...nåt vi brukar göra när vi har extra mysiga helgmorgnar..nåt vi brukar dricka te till... Dottern svarade: -Ägg! Stekt ägg! och jag ba "eh..nääääe,inte riktigt ägg. Nej, inte tårta heller, nej,inte glass!!
   Efter typ tusen märkliga gissningar kläckte hon ur sig -Scones! och lyckan var gjord. Vi slängde ihop lite deg,in i ugnen,och så tre koppar te. Frukost i morgonsolen och sen karl iväg till jobbet. Nu sitter vi i soffan, Tuvan och jag. Hon tittar på "Pingvinerna från Madagaskar" på TV och jag försöker att INTE nätshoppa:)

Idag ska vi försöka träffa min ena lillasyster,vi har försökt ses några dagar nu utan att få ihop det,så idag ska vi göra ett nytt försök. Kanske blir det Blecktornsparken åxå,vi får se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0