Solen skiner ute nu,

Och här sitter jag. Nyvaken,med håret på ända. Funderar på dagen. Dagens måsten, dagens möjligheter. Fredag och min karl slutar tidigt.
Barnen ligger i sängen,Tuvan skojar med Gry,och Gry skrattar. För Tuva är ju ungefär det roligaste som finns,särskilt i Grys värld. Tuva behöver bara ta ett par eller tre hoppsa-steg brevid barnvagnen så skrattar Grytan tills hon får hicka!
Den här stunden på morgonen är den skönaste,då ungarna är trötta och nyvakna,nöjda. Vi låter kroppen vakna till och bli hungrig,så vi kan njuta ännu mer av frukosten sen.
Jag ska göra en inpackning av håret idag,det är risigt och behöver en boost. Sen kanske vi drar in mot stan,lr mot Farsta centrum kanske? Vi får se,kanske orkar vi inte åka nånstans...
jag avskyr hur lägenheten ser ut nu,med alla flyttkartonger,de extra stolarna som trängs med övrigt möblemang i väntan på flytten,de fulla Ikeakassarna med ren tvätt som väntar på att bli vikt och ja,lagd vardå?I flyttkartonger kanske?
Jag räknar dagarna nu,och flyr den här lyan så ofta jag kan.
Igår va jag med ungarna på nyöppnade EspressoHouse i Haninge centrum. Fick för en gångs skull anständigt kaffe,en riktigt god creeme cheese-bagel och goda cupcakes. Dyrt,men vad gör man inte för att liva upp sig lite höhö.
Tuva fikar med sin hallonsmoothieponny.
Gry är en riktig lattebebis....
Nu ska jag koka kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0