Sovmorgon är för veklingar!

Tamejfan.
Själv blev jag väckt klockan sju av att lillprutten brevid i sängen tyckte det va dags att vakna. Försökte ignorera att jag hade en bebis som låg och kickade mig i ryggen och försökte desperat hålla mig kvar i sömnen,hålla fast i drömmen. Men nej,det gick inte,så det va bara att kliva upp...
Nu har vi precis kökat frukost och jag sitter på nätet och försöker få tag i ett soffbord,eftersom jag beslutat byta ut mitt marockanska brickbord mot ett mer regält från Indiska. Hittade ett på blocket men det va alldeles för dyrt,iom att det dessutom såg slitet ut och förmodligen behöver vaxas om,så jag slängde iväg ett mail och fösöker pruta kuken av säljaren...får se om det lyckas.
Ska börja försöka spana på tapeter också så sakteliga...jag äääälskar tapeter och har sett ett par William Morris som jag verkligen verkligen gillar... Blir lite mönsterchock hemma hos oss men det kan fan inte hjälpas.
Planerar ha en tapet i hallen,en fondvägg tapetserad i vardagsrummet samt i sovrummet. Även om jag älskar tapeter och mönster föredrar jag att tapetsera fondväggar istället för hela rum,för att det inte ska bli så kaotiskt och kännas luftigt...sen blir det ju bra mycket billigare på de sättet också,och pengar är ju inget vi badar i här hemma direkt,jag har dyra vanor så de räcker och blir över ändå...;)
Jag är sjukt märkeskåt,inte sååå mycket n'r det gäller kläder (lr okejdå,liiite kanske) men som FAN när det gäller möbler och inredning. Jag gillar inte när hemmet ser ut som en fucking ikea-katalog,utan vill ha lite lyx och vara lite egen. ha lite personliga och unika saker helst. jag vill inte köpa en tapetjävel på Rusta för att det råkara vara BILLIGT,tapethelvetet ser ju ut som skit lixom,nej jag vill ha FIIINA tapeter från DYRA märken. Inte för att dom är just dyra direkt utan snarare för att dom är sååå mycket snyggare och håller sååå mycket bättre kvalité. och man vill ju fan inte ha en tapet som vlekanr i solen inom en vecka.....
Här är en Morris, "Compton" i brun/orange som jag tycker mycket om.
En annan är "Golden lily".... Nä,jag ska ta mig en funderare,spara pengar och framförallt,flytta in och känna efter vad som känns mest rätt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0