Och helgen den bara försvann.

Hjälp vad fort den gick, helgen. Knappt va det fredag och man slappnade av en smula, förrän det plötsligt va söndag kväll och dags att gå och lägga sig.
Iofs har det varit en helt okej helg. Vi har inte gjort något särskilt utan bara varit hemma, tagit det lugnt, käkat god mat och kollat på film. Igår jobbade Johan och Tuvan av hemma hos Johans syrra och bakade pepparkakor. Själv va jag över med Grytan till min mormor för att låna strumpstickor. Jag har nömligen gett mig fan på att jag ska lära mig sticka!
Jag har aldrig knnat sticka, och senast någon försökte lära mig slutade det med att jag kastade allt vad garn och stickor heter åt fanders... MEN, jag tycker det e skittrist att inte kunna, vill ju kunna sticka sockor, vantar, mössor och kanske en och annan kofta åt mina ungar, så jag bestämde mig för att ta tag i saken -nu JÄVLAR lixom!
Så gick jag och köpte ett par stickor (alldeles för tjocka egentligen märkte jag sen) och garn, samt gick in på biblioteket och lånade hem Bonniers stora bok om stickning.
Och så satte jag igång. Först satt jag bara och glodde dumt på bilderna samt beskrivningarna i boken, fattade NOLL, och det tog ca en kvart innan jag ens kunde lägga upp första maskan på stickan. Men sen va jag igång. Jag fick titta på beskrivningarna så fort det va nåt nytt jag skulle göra, och jag kan väl säga att det gick sådär...
MEN, det blev resultat iaf! Först ut va en grön-och lilarandig halskrage i resårstickning åt Gry. Hon har världens bästa mössa, världens skönaste overall, vantar o sockor men det drar alltid in i nacken på henne när hon sitter i vagnen, och halsduk är rätt opraktiskt på en bebis tycker jag, så halskragen blev en skitbra grej! Och det blev faktiskt bra. Inte skitsnygg kanske, men helt okej, och den är varm o gosig samt fyller sin funktion perfekt!
Och nu är jag alltså på nästa projekt, och det är lite hemligt än så länge (man vet aldrig vem som läser bloggen)...
Men jag lovar att uppdatera, samt komma med bildbevis! ( har inte lyckats få Gry att sitta still så jag kan fota henne i halskragen än)
/händig och envis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0