Sjuk.

Efter en usel natts sömn mådde jag, utan att överdriva, som om jag skulle dö imorse. Gry sov medan jag fick iordning Tuvan till skolan, och jag hoppades på att kunna krypa ner hos henne och sova jag med, men samtidigt som Tuva drog till skolan vaknade Gry.
Jag gick in till henne och försökte få henne somna om, men icke! Hon va klarvaken. Då började jag gråta, storböla. Det gick dock över fort... Men FY FAN va dåligt jag mått hela dagen, grym huvudvärk,darrig och svag i kroppen, illamående och ont i hud och leder.
Kunde det här bero på bara sömnbrist?? Nej, självklart inte. Tog tempen nu ikväll, EFTER att ha tryckt i mig smärtstillande/febernedsättande och låg en bit över 38 grader...tjoho. Inte konstigt jag mår skit, utan febernedsättande ligger jag nog en bra bit högre än så... Och jag som fan ALDRIG har feber! Är relativt ofta sjuk tror jag, men har sällan feber då... suck.
En positiv grej idag är att JAG HAR FÅTT MIN MENSKOPP! Beställde en LadyCup i fredags och idag kom den alltså -snabb leverans må jag säga! Eftersom lingonveckan inte är helt över ännu fick jag ju ett utmärkt tillfälle att testa den.
Den va liiiite krånglig att få in, men tog pyttelite glidmedel(Klick som jag har hemma för håret!) och då gick det enklare. LadyCup är en ganska mjuk menskopp jämfört med vissa nadra märken, och jag tyckte det va lite svårt att få den veckla ut sig, fick böka och snurra och vicka på den lite innan det funkade, men nu sitter den rätt (tror jag iaf!).
Ska ta ut den o tömma/skölja ur innan läggdags, då dår jag se hur det funkat -spännande!
Hittills känns det dick väldigt bra! Jag kan inte använda tampong eftersom jag blöder så sjukt mycket, blöder igenom största storleken nästan direkt(de första mensdagarna iaf), och jag hatar att ha binda! Binda känns plastigt, kladdigt, fuktigt, kliar och så avskyr jag känslan när blodet "rinner ur en"!, som man tydligt känner med en binda.
Sen kan man ju lägga till fler positiva aspekter med menskopp, tex hur sjuuuukt mycket pengar jag sparar (ca 5000kr på fem år-minst) och så sparar jag ju miljö!:-)
Perfekt med ett mensskydd för 300 spänn, som är bekvämt (känns inte), rent, fräscht, som inte stör balansen i underlivet och som alltid finns till hands!
Ladycup finns i flera fina färger (färgat med naturliga färgmedel), men jag köpte i neutral(färglös) eftersom jag har lätt att tröttna på saker om de har en viss färg, periodare som jag är;-)
Fick med en fin liten påse att förvara menskoppen i också:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0