Inte riktigt ett fynd...men är man desperat så.

Har fyndat på Blocket. Eller,inte fyndat precis...det blir rätt dyrt faktiskt. Jag har länge,från och till kan tilläggas,velat ha ett rött plåtskåp/mediabänk från ikea i serien "PS". Rödlackat med sladduttag baktill o låsbara luckor,vad mer kan man begära lixom?Barnsäkert som tusan och jag som HATAR mediaprylar och sladdar(jag har fan sladdfobi lr nåt) kan stänga in skiten i en hyffsat snygg möbel.
   Eftersom vårt hem är en färgklick av hög kaliber känns det inte som att det röda skåpet kommer att sticka ut särksilt mycket. Och eftersom Johan FÅR(!) en ny platt-TV,troligen till helgen,av sina päron i en slags för tidig födelsedagspresent,så passar en förnyad tvbänk bra.

MEN,den kostar 800 spänn på Ikea,och vi har ju ingen bil. Då ska man alltså få någon att åka dit o hämta skiten,mot bensinkostnaden givetsvis. Svärisarna skulle säkert kunna göra det gratis,men deras släp är översnöat och oåtkomligt,samt vi pallar inte med deras frågor om huruvida vi verkligen behöver ett nytt skåp,och så priset dessutom.... Ska man ha hemkörning från Ikea är det 500 spänn extra så det är uteslutet.
 Alltså,jag kollade blocket,o det fanns massa såna skåp,säkert iaf 4-5 stycken i sthlm,men samma problem där,flera va inne i stan,och då kan vi ju inte hämta det. MEN det fanns ett i Haninge,och jag va fräck nog att fråga om dom kunde tänka sig att köra hit det för en hundring. Det kunde dom.
Sammanlagd kostnad för skåp(bra skick förvisso) och frakt hit blir därmed 600 spänn. Bara 200 under nyköpspriset. men med frakt hit. Hm...inte värsta fyndet känner jag. Sen e det en annan grej. Det här skåpet har sålts på Ikea ett tag,och de som säljs där nu är skitfins,helt i rött lack. MEN det vi ska få en har GRÅA ben. Alltså rödlackat skåp på grålackat underrede. INTE snyggt. Vill jag INTE ha. Så nu ska jag dessutom införskaffa en liten burk passande röd lackfärg och lacka benen.....Ja,ni inser ju själva att det här blir en plus minus noll-affär för mig...men skitvart,jag får mitt jävla skåp iaf!

   Har varit vansinnigt trött idag,nästan på gränsen till apatisk,mest legat på sängen... hämtade Tuvafisen tidigt i plugget eftersom hon gärna ville det,vi gick till McDonalds o käkade mjukglass med choklad-o kolasås innan vi åkte hem. Sen sov jag i ca två-tre timmar innan jag till sist gick upp o stekte köttbullar o stuvade makaroner. Nu är jag bajsnödig(jag skiter HELA TIDEN,vafan e problemet lixom??)zombie-trött och gör mitt absolut bästa för att undvika diskhögen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0