En heldag.

Taskig sömn inatt igen,och så upp tidigt som fan. Alla tre samtidigt,Johan in i duschen,upp med Tuvafisen,fixa frukost,in i duschen,klä på sig,sminka sig lite trängandes med Johan som försökte raka sig. Akut försök att skira men utan resultat. Snabbt iväg till bussen,lämna Tuvan i plugget och så ner till MVC för föräldragrupp.
    Känns bra men lite onödigt eftersom jag kan/minns så mycket från när Tuva föddes. Men bra för Johan tror jag. Och så fick vi kolla på en förlossningsvideo,väldigt rörande,man blev lite tårögd när bebisarna till slut kom ut. Och nu längtar jag ju ännu mer förstås...:P

När vi va klara på MVC drog Johan till jobbet och jag tog en buss hem till min lilla mormor för en fika. Blir inte så ofta jag träffar henne och jag vill försöka få så mycket tid som möjligt med henne. Hon är både rolig,klok och lite fräck i käften när hon är på de humöret,och hon har mycket att ge mig. Även om hon hatar mina tatueringar(är ju bara horor och kåkfarare som har sånt) och piercings (hon tror alltid att min ring i snoken är en NY piercing,och tittar alltid väldigt skeptiskt på mig när jag säger att den har jag ju haft skiiitlänge) så är vi rätt lika,har samma humor(nåja,i vissa fall iaf) och kan verkligen diskutera saker. Hon brinner för politik(inbiten sosse) och vi kan prata sånt i timtal,liksom religion,samhälle,konst,musik,litteratur och ockulta ämnen.
   Hon bjöd mig på te och mackor samt engelska shortbreads med apelsinsmak(skitgoda).
   När jag gick klämde hon ner en hundring i min näve,-det gör hon nästan alltid. Känns lite hemskt men va faktiskt rätt välkommet.

Efter mormorbesöket promenerade jag till centrum,och slank in på Hemtex där jag fyndade ett jättefint påslakanset med ugglor (jag är besatt av ugglor) till spjälsängen. Väldigt retroinspirerat och väääldigt billigt,-nedsatt till halva reapriset så jag pröjsade 60 spänn istället för 250! Det va sista paketet också och jag hade sneglat på det redan för ett par månader sedan men då tyckt det va lite för dyrt och att det kunde vänta,så jag hade verkligen tur!:D

Hämtade Tuva på fritids,handlade lite,blev antastad av en jävla-helvetes-äckel-skithög till pundare vid busshållplatsen (hade jag inte varit gravid hade han fan fått stryk,jag skämtar inte) och åkte hem. Bokade tvätttid tills imorrn(hoppas vi orkar,det behövs verkligen tvättas) och däckade sedan framför en film med Tuva("Det regnar köttbullar" -man blir INTE hungrig av att se den!). Nu ska jag snart försöka sno ihop lite middag o sen kommer Johan hem.

Och förresten,du bebisen...? Du KAAAN väl snälla ta och komma ut typ...nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0