Alldeles snart...

..ska jag bege mig till öppna förskolan och föräldrgruppens tredje möte, "babrent och jag" är dagens tema,lr nåt sånt. jag är skeptisk. trivs inte att packas ihop med massa andra mammor,pappor o ungar bara för att vi lixom har det gemensamt,att vara föräldrar. jag vet ju av erfarenhet att jag inte funkar toppenbra ihop med "svenssons",förr lr senare märker dom att jag är kontroversiell,uppnosig och allmänt avvikande från normen. inget jag gör medvetet,det bara blir så. dyker en genusdebatt upp är jag inte den som sitter tys,jag gillar att tala för min sak och väcka debatt. jag tycker däremot att det är sjukt läskigt att prata inför folk,att göra mig hörd,att vara annorlunda. samtidigt som jag vill lixom...brukar bli grymt röd i ansiktet och ibland till och med få en sån där nervös gäll klang i rösten....such.

Tuva är fortfarande hemma sjuk så hon ska sitta en stund framför tvn,max en halvtimme,innan Johan kommer hem. Det fixar hon,jag är ju bara fem minuter bort o har mobilen med mig. Ändå känns det lite jobbigt,att lämna min sjuka storskrutt hemma.

Idag ska vagnen (buggan) skickas. Hoppas jag. Och Johan vet fortfarande inte att jag beställt den. Det lär ta hus i helvete,men han förlåter mig förhoppningsvis när han ser vilken toppenfin vagn Grytan fått;)

Måste för övrigt vara sketamycke pollen i luften idag,för mina ögon rinner som aldrig förr,ser ut som jag festat hårt hela natten ungefär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0