Hallååå alla andra!!!

Var finns ni lixom? Ni andra mammor,kanske i nuläget framförallt småbarnmammor(eller pappor för den delen) som liksom jag inte har mycket annat för er än hänga hemma med bebisen. Jag måste erkänna att jag mitt i all bebislycka känner mig lite ensam,lite vilsen kanske. Jag njuter i fulla drag av att vara med mitt Gryn,men kan verkligen sakna umgänge med andra vuxna åxå. och att bara "hitta nån" är ju inte så lätt. Jag är INTE öppnaförskolan-typen,tycker de flesta som hänger där är tråkiga och stereotypt "tjejiga"(hatar det uttrycket). De klankar ner på män i syfte att stärka könsrollerna ytterligare,de är lite småpuckade och de tycker jag är en konstig och udda filur med mina piercings och tatueringar. Jag saknar en UDDA mamma att hänga med. En smart en,som gärna diskuterar samhälle,politik,genus lr vad det nu kan tänkas vara. Som inte nojjar över fettvalkarna utan kan joina mig över en semla lr två...
   Jag orkar inte med alla typer vars första fråga när de träffar mitt barn är att fråga vad hon har för kön, "är det en pojke lr flicka?jaha,det va lite svårt att se med tanke på att hon har blåa kläder"...typ.
   Jag vill åxå va lattemorsa,shoppa,hänga på caféer,i lekparken(när Gry är stor nog att sitta)...men jag vill inte behöva fejka. Inte behöva skratta åt de andra förortsmorsornas korkade skämt,inte behöva nicka menande vid en "ni vet hur män är"-kommentar. Jag är inte intresserad av att diskutera blöjpriser lr sova-hela-natten-metoder.
Jag är inte så jävla konstig. Rätt normal faktiskt. Om man bortser från vissa,i samhällets ögon ganska onormala,personlighetsdrag. Som tex min fascination för det morbida,för våld och skräck,zombies och det ockulta..bland annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0