Zzzzz....

semeldagen, internationella kvinnodagen...därute i världen utanför. I verkligheten. För här hemma,inne i mamma-bebis bubblan som är min vardag spelar ingenting särskilt stor roll,här ligger fokus på mina pattar,på att byta bindor(jo jag blöder fortfarande),blöjor,försöka hinna äta,kanske bädda sängen...få tillfälle att skita.

Men ändå,kan jag inte låta bli att påverkas. Ja,dels av semlorna då,har ätit två idag(hittills). Inte lika goda som mina o Lindas hemmagjorda,men ändå...:P
   Men också av Kvinnodagen -för kvinnors kamp för jämlikhet,för att vara lika mycket värda som männen. Det är sjukt och obehagligt att vi kvinnor fortfarande år 2011 är så lite värda ( i mäns ögon och faktiskt vissa kvinnors),så förtryckta,utnyttjade... Det är en viktig dag,en viktig symbol för kvinnors kamp och rätt till rättvisa,jämlikhet.
   Jag är feminist,det är en självklarhet för mig. Genus är ngt jag brinner för,vill ta reda på mer om. Jag är en genusvetare på lekskolenivå,en hobbyfeminist kanske också om man så vill...men minst lika engagerad ändå. Och jag gör mitt bästa för att tvinga på mina medmänniskor mina,i vissas ögon radikala och svårsmälta,åsikter. Jag för gärna genusdebatter vid middagsbordet,över en kopp kaffe...jag vill öppna folks ögon. Inte bara för sakens skull,utan för mina barns skull. ALLA barn,oavsett kön mellan benen,skulle få så in i helvete bättre förutsättningar i livetom de fostrades av ett genusmedvetet samhälle!

Nu är jag tröttare än en uttröttad bögapa(i rosa klänning förstååås) i en bungyjump så nu ger jag upp mina tafatta försök till bloggande..nattinatti:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0